آمار ایران

در باره نظام آماری کشور

آمار ایران

در باره نظام آماری کشور

سیستم حمل و نقل عمومی: اتوبوس ها

هزینه حمل و نقل عمومی با ورود سیستم پولی (در مقابل بلیطی) افزایش یافته است اما سوالی که مردم خواهند پرسید این است که: چرا کیفیت خدمات بدتر شده است؟ 

  • اتوبوسها پر تر از همیشه و با ظرفیت کاملا پر از ایستگاه مبدا حرکت می کنند و مدیر خط هم که معلوم است که فعلا طرف مردم نیست! 
  • اتوبوسها سر چراغ ها عمدا منتظر قرمز شدن می مانند و موجب ترافیک وحشتناک می شوند مثال عینی چهارراه ولیعصر 
  • راننده اتوبوسها غالبا مثلا تاکسی هر جایی که مسافر گیرشان بیایید سوارش می کنند و موجب اتلاف وقت حداقل 40 نفر می شوند 

اما چرا اینگونه است؟  

آیا برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد؟ و اگر دارد چرا اتوبوسرانی اجازه یا مجوز ورود اتوبوس های جدید به خطوط را نمی دهد؟ این همه انحصار برای چیست؟ 

و چرا مدیران خطوط نگران کیفیت نیستند و نارضایتی مردم برایشان مهم نیست؟! 

 

اصولا هر مشکلی که در جامعه لاینحل مانده است به دلیل کم کاری یا مسوولیت نشناسی عده ای است که متاسفانه از پول بیت المال (در خارج مالیات دهندگان) ارتزاق می کنند اما ... 

چه اراده ای می تواند جامعه ما را به تحرک در بیاورد؟ جز گفتن من،‌گفتن تو و حرکت ما! 

 

با هدفمندسازی یارانه ها امیدوارم 5 سال دیگر به مشکلاتی که امروز داشتیم فقط بخندیم و باورش نکنیم که چه مشکلات کوچکی برایمان لاینحل بودند! 

امید چیز خوبیست!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد